ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator
Minden kattogó tudás, s minden erő magától működik… Képgyakorlatok. Kortárs művészet a Magyar Nemzeti Bank gyűjteményéből

Minden kattogó tudás, s minden erő magától működik…
Képgyakorlatok. Kortárs művészet a Magyar Nemzeti Bank gyűjteményéből

Muladi Brigitta
A Képgyakorlatok című kiállítás az MNB Arts and Culture szervezésében a Q Contemporary Andrássy úti épületében pop-up bemutatkozásként kapott helyet. A kortárs kollekció a magyar kortárs művészet egyik erőteljes vonulatát, az Y generáció kép- és tárgyalkotási felvetéseit mutatja be, amely egészének mintegy programadójaként a kiállítás nyitó fejezete Huxley disztópiája után a Szép új világ címet kapta.

Erdélyi kék Sipos Sándor kiállítása az E-Galériában

Erdélyi kék
Sipos Sándor kiállítása az E-Galériában

Hudra Klára
A mostani kiállításán válogatást láthatunk a kolozsvári stúdiumokat követő, korai grafikáktól kezdve a legutóbbi években vegyes technikával készült festményekig. A meglepő, az ellentmondásokból építkező feszültség nemcsak az összkép, ám az egyes művek sajátja is. Jellemzően ezt erősíti, hogy Sipos nagylélegzetű gondolatokat, problémákat rendel műveihez, ilyen az antropocén kor, az akkulturáció-inkulturáció, a native-kisebbségi lét, a mitologikus versus hierarchikus világkép.

Kilépni a keretek közül Interjú Lonovics Zoltánnal

Kilépni a keretek közül
Interjú Lonovics Zoltánnal

Sirbik Attila
Lonovics Zoltán művészeti alkotásai, amiből egy pop-up kiállításon szeptember 10-től a Szerkesztőségben is ízelítőt kaphatunk, olyan újszerű világokba vezetnek, amelyek nem csupán a képzőművészet és a tervezőgrafika határterületén mozognak, hanem a látványos alternatív, sőt az underground világhoz is kapcsolódnak. Az itthon még felfedezetlen kultúrák közvetítése olyan újdonságokat és felismeréseket hozhat a hazai képzőművészetben, melyekre nemcsak befogadóként és szakmai hozzáértőként van feltétlenül szükségünk.

Elérni a másik partot? Együttműködésen alapuló művészeti gyakorlatok a Hopp Múzeumban

Elérni a másik partot?
Együttműködésen alapuló művészeti gyakorlatok a Hopp Múzeumban

Martincsák Kata
Az épület csendje és a múzeum megszokott nyugalma helyett ezúttal performatív aktusokkal találkozhattak a résztvevők. A befogadó egy távoli kultúra kultusztárgyait szemlélhette, miközben nem is érezhette volna magát távolabb Budapesttől.

Észlelőkert Vigh Violetta kiállítása

Észlelőkert
Vigh Violetta kiállítása

Tayler Patrick
A jelenlegi projekt kiindulópontjaként szolgál az egykori Petrezselyem utcai megfigyelőállomás, melynek utópisztikus falansztertartozékként is parádés kültéri egységei egy időfolyamból kiszakított tudományos paradigmára mutatnak vissza. A Rézmál-dűlő az Országút és a faraktárok közé ékelt telken mintha már a múlt században is valamiféle titkos tudás multitemporális ambróziáját gyűjtögették volna ezekről a futurisztikus felhőkaptárakról.

Sanyika esete a posztstrukturalizmussal A Kósa-osztály kiállítása

Sanyika esete a posztstrukturalizmussal
A Kósa-osztály kiállítása

Győrffy László
Az ünnepnek vége, a lakoma kihűlt, de Sanyika korpuszát könnyebb feldolgozni, ha tökéletesen beszkennelt és digitalizált reprodukciók formájában raktározzuk: a parafrázis és a kisajátítás lendületét az esztétikai nekrofília és a „drakularchiválás” (Horváth) vektorai határozzák meg.

Egy könnycsepp letöltése Kádár Emese: not_found

Egy könnycsepp letöltése
Kádár Emese: not_found

Tayler Patrick
Nem minden színpad alkalmas önmagunk megsiratására, sőt. (Legtöbb nem az.) Kádár Emese a digitális éra gyászolási rítusainak diszfunkcionalitásával és programhibáival foglalkozik, pontosabban a laggolásban rejlő költészettel. Érzelgésre fogékony „gépezeteivel” kimutatja a gyászmunka hamisabb szólamaiban is az elengedés nagyvonalú perspektíváit.

Olvadó mintázatok A mozdulat és a szín analízise Vető Orsolya Lia festményein

Olvadó mintázatok
A mozdulat és a szín analízise Vető Orsolya Lia festményein

iski Kocsis Tibor
A strukturálatlan gesztusok struktúrája és a hozzájuk társított intakt, intimitást mutató felület egysége zárja magába azt az ismeretlent, ami fenségessé emeli az élményt. Vető fenséges melankóliája kivételes helyzetbe hozza őt, kortársaival ellentétben festményeinek láttán nem lesz úrrá rajtunk a disztópikus szorongás, ehelyett a melankólia termékenyítő, pozitív hatását élhetjük meg.

Akkurátus múlt keresztes zoltán underdogimages kiállítása

Akkurátus múlt
keresztes zoltán underdogimages kiállítása

Muladi Brigitta
keresztes zoltán underdogimages címadása, az Akkurátus múlt előrevetíti, hogy miként nyúljunk a munkáihoz. Azt mindenesetre azonnal megállapítjuk, hogy ennek ellenére igen sok dolgunk van velük. A fényképezés procedúráját, technikai eszközeit, műfaji megkötöttségeit és a „kép” fogalmának értelmezésében is módszeresen a megújulást kereső művészeti ág.

Alla prima Beszélgetés Bánki Ákossal

Alla prima
Beszélgetés Bánki Ákossal

Jankó Judit
Bánki Ákos idén március 15-én kapott Munkácsy-díjat. Festőművész alkotópályája mellett sokféle szerepkörben tűnik fel a magyar képzőművészet világában, dokumentumfilm-rendező, többszörös galériaalapító (Mű-VÉSZ pince, Latarka vásár, Roham, Resident Art), szerkesztő. A KAS Galériában legújabb munkáiból látható kiállítás július végéig.

A hiány érzete Interjú Zsikla Mónikával

A hiány érzete
Interjú Zsikla Mónikával

Tayler Patrick
A monokróm festészethez nemzetközi tendenciáihoz kapcsolódóan a legfontosabb világnézeti álláspont talán az apolitikus jelleg. De például Ad Reinhardt festészetéhez kapcsolódóan fontos adalékkal szolgált, hogy elképesztő teoretikus felkészültségről tanúskodó írásai világos utalásokat tartalmaznak buddhista szövegekre és a Tang-dinasztia taoista festészeti kézikönyveinek visszhangjára. Redukcionizmusa legnagyobb részt kísérlet volt az abszolútum taoista/buddhista tanának dinamikus ürességként való kifejezésére.