ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator
Kiállításformában megtett vallomás Menyhárt Marcell kiállítása

Kiállításformában megtett vallomás
Menyhárt Marcell kiállítása

Jankó Judit
Az idén tízéves Nick Galériának Menyhárt Marcell az első művésze, akinek felvállalta a teljes körű képviseletét. A Macropop címet viselő, pályakezdő és identitáskereső tárlatról beszélgettünk a fiatal szobrásszal, aki a munkáiból is érezékelhető őszinteséggel válaszolt a kérdésekre.

Patria ubi bene Ricz Géza: SENK/HÁZA című kiállításához

Patria ubi bene
Ricz Géza: SENK/HÁZA című kiállításához

Orcsik Roland
Szürkére kopott játszótéri csúszda áll – hol is? A háttér két alaptónusra van bontva, feketére és szürkére. Sokáig fel sem tűnik az ellenpontot képező függőleges, világoskék csík. Mintha nem is csík lenne, hanem égő seb. Épp ennek a vonásnak köszönhetően válik érzékelhetőbbé a csúszda fotószerűsége.

Falloszlabirintus Dallos Ádám és Hopp-Halász Károly kiállítása

Falloszlabirintus
Dallos Ádám és Hopp-Halász Károly kiállítása

Novák Lea
A térben a művek mellett csupán egy szöveg tűnik fel rögtön a legelején: a két alkotó közötti 2016-os e-mailváltás egy részlete, amelyben a kiállítás előkészületeit beszélik meg; a párbeszéd Halász halálának bekövetkezte miatt sosem fejeződhetett be. Hopp-Halász szavával élve egy különös peep show-nak lehetünk tanúi, ám itt emberek helyett a művek kerülnek interakcióba egymással.

Szenzuális és intellektuális játék a fénnyel Fényművészeti múzeum Budapesten

Szenzuális és intellektuális játék a fénnyel
Fényművészeti múzeum Budapesten

Jankó Judit
A világ egyik legnagyobb fényművészeti múzeuma Budapesten van: ez a LAM (Light Art Museum). Az egykori Hold utcai piac területén nyílt független művészeti kiállítótérben modern és kortárs fénnyel kapcsolatos művészi munkával találkozhatnak a látogatók, köztük Moholy-Nagy László és Victor Vasarely alkotásaival.

Kollektív és egyéni morfológiák Színerő – Léptékváltás X.

Kollektív és egyéni morfológiák
Színerő – Léptékváltás X.

Mitől lesz egy kép festmény? Erre a kérdésre a teoretikusok és művészek hosszú ideje keresik a választ. Időről időre az adott korszak esztétikai normatívái és kánonja alapján kísérletet is tesznek a kérdés megválaszolására. A lehetséges megfejtés a hullámzó kánon aktuális vonala mentén alakul, de jellemzően magában foglalja az előző időszakok elvárásait is.

Metszetben az idő Folyékony időszeletek – Női művészek az MNB kortárs gyűjteményéből

Metszetben az idő
Folyékony időszeletek – Női művészek az MNB kortárs gyűjteményéből

Kovács Alex
A veszprémi Művészetek Háza, az Európa Kulturális Fővárosa program miatt a városra irányuló figyelmet kihasználva több, jelenleg látogatható kiállítását a női képzőművészet bemutatásának szenteli. Ezek közül a Művészetek Háza és az MNB Arts and Culture – a Magyar Nemzeti Bank gyűjteményének kezelő szervezete – első közös, Folyékony időszeletek címet viselő kiállítása egy igazán különleges rendezés, amelynek kurátora az MNB kortárs gyűjteményét gondozó divízió vezetője, Hamvai Kinga.

A művészet arra való, hogy megváltozzon az ember a segítségével Beszélgetés Keserü Ilonával

A művészet arra való, hogy megváltozzon az ember a segítségével
Beszélgetés Keserü Ilonával

Képiró Ágnes
Keserü Ilona 88. születésnapja alkalmából, 2021-ben merült fel egy hosszú beszélgetés lehetősége, melynek rögzítésére végül 2022 nyarán került sor. A rendelkezésre álló terjedelem nem elég a rendkívül sokrétű pálya méltó megrajzolásához, így a beszélgetés íve munkásságának egy-egy szegmensére fókuszálva, a gondolatiság, a művészi attitűd alapján konstruálódott.

Örökzöldek és izgága kályhák Erményi Mátyás kiállításairól

Örökzöldek és izgága kályhák
Erményi Mátyás kiállításairól

Tayler Patrick Nicholas
Erményi a mesterségbeli tudás bőrkötéses ópuszát a lobogó lángokba veti. Az anyag azonban nem vész el, csupán átalakul. A szétfacsart terekből és napszítta képkockákból egy újfajta „szkillesség” csillan elő, mely a bmx-es, gördeszkás szubkultúrák befogadói-szurkolói reakcióit ébresztik fel.

Privát időszámítás Gergely Nóra kiállítása

Privát időszámítás
Gergely Nóra kiállítása

Wechter Ákos
A káosz felidézése önmagában is foglyul ejt: a formák gomolygása, a színek extázisa a spontán kifejezés eufóriája sajátos mámoreffektust képes teremteni. De ugyanide vezet a rendezettség túlfokozása, a geometrikus modellezés is. Feltéve, ha a befogadó előtt e rend miértje rejtve marad. Az ún. fenséges hatásmechanizmusa érvényesül: azaz ami közvetlenül értelmezhetetlen, az a ráción túli megértésélménybe csap át.

Pin It on Pinterest