ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator
A nagyszerű romokról… Szentgyörgyi Erika új hungarocell festményei

A nagyszerű romokról…
Szentgyörgyi Erika új hungarocell festményei

Muladi Brigitta
A romok tisztelete nem egyidős az emberi társadalmakkal, tudjuk, hogy a romokat gyakran elhordták és bedolgozták a helyi települések épületeibe, ami célszerű és praktikus módja volt az eltakarításuknak, ami mint újrafelhasználás nem is olyan idegen mai nézeteinktől sem.

Játsszuk azt, hogy visszatérünk! Üzenet Bodóczky Istvánnak

Játsszuk azt, hogy visszatérünk!
Üzenet Bodóczky Istvánnak

Freund Éva
Bodóczky István utolsó, emblematikus kiállítása a meghökkentő Játsszuk azt, hogy meghaltunk címet viselte. Könnyednek is tűnhet, ám megrendítő: a gyermeki szerepjáték felszólítása valóssággá vált. A 77 éves Munkácsy-díjas képzőművész és művészetpedagógus halála szinte eleve beleíródott az utolsó tárlatába, hiszen a megnyitó előtti napon távozott közülünk.

Múzeumban lenne a helye, vagy „csak” vandalizmus? Gondolatok 0036mark It belongs in a museum című kiállításához

Múzeumban lenne a helye, vagy „csak” vandalizmus?
Gondolatok 0036mark It belongs in a museum című kiállításához

Kovács Rebeka
A konceptuális művészet, a performansz és a dadaizmus a maga idejében hasonlóan osztotta meg a szakma, illetve a tágabb értelemben vett köz véleményét, mint amilyen szélsőséges fogadtatással viszonyulnak napjainkban is a graffiti és street art szubkultúrához. Ez persze nem mindenhol van így…

Gesztusok sűrűjében Sipos Aliz Menta Define Aura című kiállításához

Gesztusok sűrűjében
Sipos Aliz Menta Define Aura című kiállításához

Tillmann Ármin
A gesztusfestészet képei cselekvéslenyomatok – a „test lenyomatai”, melyek elkészítéséhez nincs protokoll, nincsenek előre lefektetett szabályai, kimenetele meghatározatlan, vagyis informel: az a forma nélküli festészet, amely elutasítja az előre megtervezett mű esztétikáját, ehelyett a nyitott mű létjogosultságát hirdeti.

Pokolkoordináták Interjú Győrffy Lászlóval

Pokolkoordináták
Interjú Győrffy Lászlóval

Tayler Patrick
„A tudás demokratizálásának szándéka ahhoz vezetett, hogy a minden irányba kiterjedő megosztás révén olyan entrópiában élünk, aminek már nincs magja sem. Sikerült megvalósítani a felvilágosodás csődjét, vagyis az Enlightenmentből nem marad más, mint light entertainment.” – Győrffy László

Gyerekzár Csoportos kiállítás a Képzőn

Gyerekzár
Csoportos kiállítás a Képzőn

Győrffy László
„Kedves anyu! A kastélyban tizenhatan (csak fiúk) vagyunk egy szobában. Én emeletes ágyon alszom. A szoba kicsit piszkos. Az ebédlőben nem lehet választani, hosszú sorban kell állni, és a kanál meg a villa alumínium! Minden rossz, és sürgősen haza akarok menni!” A Győrffy László néven szignált, 9 éves rajztáborlakó kétségbeesett, kézzel írt levele nem talált célba, nem jött értem a piros Skoda, de az erős crescendóban megfogalmazott tortúrák sora csak ezután indult el igazán.

Bontott optikai alkatrészek találkozása a boncasztalon Beszélgetés Szabó Attilával

Bontott optikai alkatrészek találkozása a boncasztalon
Beszélgetés Szabó Attilával

Tayler Patrick
„…két lényegi dolog közt engem gyakran a fuga érdekel jobban. Vagyis az, hogy a véleményt formáló, fontos dolgok közt milyen, látszólag lényegtelen térháló rajzolódik ki, ami hiányában azok a lényeggel teli tartalmak mégis értelmezhetetlenül omlanának egy összefüggés nélküli törmelékhalomba.” – Szabó Attila

Gondolkodj géppel! A Kate Vass Galerie kiállítása a Budapest Art Factoryben

Gondolkodj géppel!
A Kate Vass Galerie kiállítása a Budapest Art Factoryben

Kéri Rita
Az Interthinking szervező motívuma nem a kritikai vizsgálat, hanem az hommage, az úttörő technológiai megoldásokat már a múlt században alkalmazó magyar művészóriások előtti tisztelgés, hatásuk demonstrálása kortárs generatív eszközöket és mesterséges intelligenciát alkalmazó alkotásokkal.

Játékos jelhagyók Szabados Árpád, Szirtes János és Ujházi Péter művei a Magyar Nemzeti Bank kortárs gyűjteményéből

Játékos jelhagyók
Szabados Árpád, Szirtes János és Ujházi Péter művei a Magyar Nemzeti Bank kortárs gyűjteményéből

Tolnay Imre
Az MNB gyűjteményét a három kiemelkedő alkotón keresztül méltón reprezentáló győri tárlat a vonal sokrétűségére épít tehát, de ezzel jóval többet tesz: egyéni világokat tár fel, és egyúttal mikro-makro univerzumokat nyit ki, amelyekben hol sejtelmesen misztikus, hol pedig szókimondóan plasztikus módon „történik meg” és tárul fel a valóság.

Őrült kertész Interjú Gyenis Tiborral

Őrült kertész
Interjú Gyenis Tiborral

Tillmann Ármin
Gyenis munkáin azonban az ember és természet dichotómiája nem holmi „borús metafizikaként” jelentkezik; az alkotó mint „ellencselekvő” a hétköznapi rutinkésztetések eltérítésével, a(z alkalmasint tiszavirág-életű) művészi gyakorlatok felmutatásával, valamint az életművét átható páratlan derűvel és életigenlő humorral keresi az „ökológiai végidők” szökésvonalait.

TakeOff Kun Éva kiállítása

TakeOff
Kun Éva kiállítása

Szabó Ádám
A Parthenón-fríz Terem világítását a XIX. századi kiállítóterek kedvelt építészeti megoldásaként a kettős tetőablak biztosítja. Ez a szobrászoknak kifejezetten előnyös, mert a kettős üvegtető egyenletes szórt fényt ad, emiatt viszont nem is igazán beszélhetünk beeső fényről ebben a térben. Az installáció nem a fényt vezeti, inkább a nézőt magát és annak tekintetét vezeti felfelé. A cél a tér és a fény megtapasztalása által olyan vallástól független szellemi vagy spirituális élmény átadása, ami korábban idézett gondolatokkal rokon: a fizikai fény érzékelése, ami áthatol minden dolgon, miközben maga tiszta marad.