Közvetlen elmozdulások
Knyihár Bence kiállítása
Sipos Tünde
Az alkotó elfogadja és megfigyeli a rendelkezésére álló eszközök sajátosságait – méreteit, arányait, felületeit –, melyekre mint a lehetőség végtelen mezejére tekint.
„Menekülök, de még visszakiáltok”
Szabó Ádám Outlet című kiállításáról
Tayler Patrick
Valami a VHS-csíkos emlékezet és a streamelhető retrófétis között lebeg. Nincs adekvát reakció, csak a megborulás, ahogyan a nyilvánőrült NPC csávó – az irányíthatatlan karakter – magyaráz a YouTube virális balzsamával megkent kis poklában: „Visszamegyek Waterlooba, ahol a vámpírok nyomulgatnak, és éjjel is napszemüveg lesz rajtam.”
Önkéntelen ÖrÖkmozgÓk ÖrvénylŐ kÖrei megtÖrhetetlenek
Kókai Lili – ◯
Bokody Ákos
Az ember kapcsolatban áll az étellel, elfogyasztásával magáévá teszi az ételben rejlő, olykor démoni energiákat, hiszen a gyártósoron történő beavatkozások korrumpálják az élelmiszert. Elfogyasztásuk által az ember lefokozza és fokozatosan leépíti magát, fizikailag és szellemileg egyaránt. Az azonos szimbolika másik értelmezési síkon felfogható úgy is, hogy az ember önmagát zabálja fel, így megsemmisül.
Trafik
Lobot Balázs kiállítása a Printa Edition galériában
Kocsis Fruzsina
De nem csak ez a valóság létezik. Lobot Balázs képein megelevenednek az élet sok érzékeny szűrőn átszűrt élményei, benyomásai. Színek, formák, dolgok. Elemelve a hétköznapok banalitásától, elemelve a hangos kiabálástól, a fenyegető robajlástól. Olyat tudnak ezek a képek, amire a szavaink sokszor nem képesek.
Fényözön rajzolta körök
Sebők Éva kiállítása
Muladi Brigitta
Alkotói formakészletében a kör mint a legtökéletesebb ember által használt jel, mértani, geometriai forma kiemelt szerepet játszik. „Sebők Éva eddigi művei azt a tételt bizonyítják, amelyet Kandinszkij fogalmazott meg, miszerint a választott »forma« (figurális fotórealizmus) csak addig szolgálja a művészt, ameddig ki nem ürül, azután a »szellemhez« (mozgás ábrázolása síkfelületen) új formát (nonfiguratív fotórealizmus) kell választani.
A látható és a láthatatlan vizekről
Forrai Ferenc kiállítása
Tóth Eszter
Az átfedések és a vonalak a domborzatra és a víz alakító erejére egyaránt utalnak: a folyó folyamatos változására, a delta nagy, elterülő vízfelületére, az ártér változására, áradásra-apadásra. A látható és a láthatatlan vizek a tér, a kiterjedés és az idő koordinátái között feszülnek egymásnak és válnak eggyé.
100 százalékos jelenlét
Interjú Hamvai Kingával
Tayler Patrick
Hamvai Kinga az MNB Arts & Culture, azaz a Magyar Nemzeti Bank művészeti divíziójának vezetője egy összetett megközelítésen dolgozik, melynek célja – a három évvel ezelőtt az Új Művészetben közölt interjú címére is támaszkodva – továbbra is a „magyar művészet láthatóvá tétele”, a nemzetközi jelenlét megerősítése.
Future Structures
Madarász Rita kiállításáról
Kárpáti Judit Eszter
A Future Structure azt próbálja meg feltérképezni, hogy milyen viszonyban áll egymással a tér, az anyag és az ember. Mindezt a befogadó aspektusából, hiszen az érzékelés fontos szerepet játszik a tér és a textil befogadásában egyaránt.
Iparkodnak
New Function. Művészek, mérnökök, kivitelezők – Válogatás az MNB kortárs gyűjteményéből
Takáts Fábián
Egyidejűleg négy tárlat látogatható a Miskolci Galériában, de közülük talán a legtöbb figyelmet a New Function – Művészek, mérnökök, kivitelezők című kiállítás alkotásai érdemelnek, melyek a Magyar Nemzeti Bank kortárs gyűjteményéből érkeztek.
A nagyszerű romokról…
Szentgyörgyi Erika új hungarocell festményei
Muladi Brigitta
A romok tisztelete nem egyidős az emberi társadalmakkal, tudjuk, hogy a romokat gyakran elhordták és bedolgozták a helyi települések épületeibe, ami célszerű és praktikus módja volt az eltakarításuknak, ami mint újrafelhasználás nem is olyan idegen mai nézeteinktől sem.
Játsszuk azt, hogy visszatérünk!
Üzenet Bodóczky Istvánnak
Freund Éva
Bodóczky István utolsó, emblematikus kiállítása a meghökkentő Játsszuk azt, hogy meghaltunk címet viselte. Könnyednek is tűnhet, ám megrendítő: a gyermeki szerepjáték felszólítása valóssággá vált. A 77 éves Munkácsy-díjas képzőművész és művészetpedagógus halála szinte eleve beleíródott az utolsó tárlatába, hiszen a megnyitó előtti napon távozott közülünk.
Múzeumban lenne a helye, vagy „csak” vandalizmus?
Gondolatok 0036mark It belongs in a museum című kiállításához
Kovács Rebeka
A konceptuális művészet, a performansz és a dadaizmus a maga idejében hasonlóan osztotta meg a szakma, illetve a tágabb értelemben vett köz véleményét, mint amilyen szélsőséges fogadtatással viszonyulnak napjainkban is a graffiti és street art szubkultúrához. Ez persze nem mindenhol van így…