Egy könnycsepp letöltése
Kádár Emese: not_found
Tayler Patrick
Nem minden színpad alkalmas önmagunk megsiratására, sőt. (Legtöbb nem az.) Kádár Emese a digitális éra gyászolási rítusainak diszfunkcionalitásával és programhibáival foglalkozik, pontosabban a laggolásban rejlő költészettel. Érzelgésre fogékony „gépezeteivel” kimutatja a gyászmunka hamisabb szólamaiban is az elengedés nagyvonalú perspektíváit.
Pop & Roll
Interjú Kiss Miklóssal
Tayler Patrick
„A pop tanulságaira épülő sikerreceptem jelenleg a következő: Nagyítsd fel! Csinálj belőle rengeteget! Hozz létre valamit, ami szociológiai szempontból támadhatatlan! Ezzel a hárommal tutira gólt szerzel.” – Kiss Miklós
Olvadó mintázatok
A mozdulat és a szín analízise Vető Orsolya Lia festményein
iski Kocsis Tibor
A strukturálatlan gesztusok struktúrája és a hozzájuk társított intakt, intimitást mutató felület egysége zárja magába azt az ismeretlent, ami fenségessé emeli az élményt. Vető fenséges melankóliája kivételes helyzetbe hozza őt, kortársaival ellentétben festményeinek láttán nem lesz úrrá rajtunk a disztópikus szorongás, ehelyett a melankólia termékenyítő, pozitív hatását élhetjük meg.
Akkurátus múlt
keresztes zoltán underdogimages kiállítása
Muladi Brigitta
keresztes zoltán underdogimages címadása, az Akkurátus múlt előrevetíti, hogy miként nyúljunk a munkáihoz. Azt mindenesetre azonnal megállapítjuk, hogy ennek ellenére igen sok dolgunk van velük. A fényképezés procedúráját, technikai eszközeit, műfaji megkötöttségeit és a „kép” fogalmának értelmezésében is módszeresen a megújulást kereső művészeti ág.
Alla prima
Beszélgetés Bánki Ákossal
Jankó Judit
Bánki Ákos idén március 15-én kapott Munkácsy-díjat. Festőművész alkotópályája mellett sokféle szerepkörben tűnik fel a magyar képzőművészet világában, dokumentumfilm-rendező, többszörös galériaalapító (Mű-VÉSZ pince, Latarka vásár, Roham, Resident Art), szerkesztő. A KAS Galériában legújabb munkáiból látható kiállítás július végéig.
A hiány érzete
Interjú Zsikla Mónikával
Tayler Patrick
A monokróm festészethez nemzetközi tendenciáihoz kapcsolódóan a legfontosabb világnézeti álláspont talán az apolitikus jelleg. De például Ad Reinhardt festészetéhez kapcsolódóan fontos adalékkal szolgált, hogy elképesztő teoretikus felkészültségről tanúskodó írásai világos utalásokat tartalmaznak buddhista szövegekre és a Tang-dinasztia taoista festészeti kézikönyveinek visszhangjára. Redukcionizmusa legnagyobb részt kísérlet volt az abszolútum taoista/buddhista tanának dinamikus ürességként való kifejezésére.
Rétegek
Bátai Sándor és Mohamed Abouelnaga kiállítása
Pataki Gábor
A matéria, az anyag nyers ereje, tapintható, gyúrható mivolta valamikor az 1930-as évek végétől, a földhöz köthető, az ún. khthónikus istenek feltámadásától, a kitörni készülő világégés érzékeltetésétől, majd következményeinek felmutatásától lett a kortárs művészet egyik hangsúlyos vonulata.
Kozmopolisz és kozmoplasztika
Mindák Gergely: Az Édentől nem messze
Kulcsár Géza
A kozmológia formális tudomány, kétféle értelemben is. Egyrészt úgy, hogy nagyon fegyelmezett, de abban az értelemben is, hogy lényegileg formai, a formák világához kapcsolódó, azokkal foglalkozó, azaz tulajdonképpen azt is mondhatjuk, hogy a kozmológia nem más, mint (a) művészet. A művészetnek és a kozmosznak elképesztően szoros a kapcsolata. Az esztétikai szubjektum felől nézve a kozmoszalkotás (a kozmogóniára való aktív rátekintés) és a művészet, ha nem is egy és ugyanazon dolog, de egymással folyamatosan párbeszédben állnak és mintha folyamatosan egymásba akarnának alakulni.
Az élet szabásmintája
Simon Luca Katalin kiállítása
Jankó Judit
Simon Luca Katalin frissdiplomás képzőművész első kiállításával mutatkozik be a Tokaj Art Wine Galériában, Budapesten. A When the Inner World Expanding to the Outside című tárlat vásznain egy fiatal, tehetséges pályakezdő művész belső és külső utazásainak élményei fogalmazódnak meg nagyon személyes, derűs hangon, szemmel látható humorérzékkel. A szemlélődés, analizálás képi világa érzelmi mélységről, a megfigyelés képességéről és egyedi művészi hangról árulkodik.
Figura Humana
Bereczki Kata, Hamerli Judit és Papageorgiu Andrea kiállítása
Garami Gréta
A lassan négy éve működő KGaléria legújabb kiállítása a tájkép, a városkép és a portré után most az emberi figura, az emberalak témáját járja körül három, a művészeti szcénában már nevet szerzett, érett, 40-es éveiben járó, női művész, Bereczki Kata, Hamerli Judit és Papageorgiu Andrea alkotásain keresztül. Mindhármuk művészetének középpontjában az ember áll; természetesen nemcsak mint figura, forma, test vagy művészeti motívum, hanem mint filozófiai és egzisztenciális jelenség.
A csodás fordulat sajnos elmaradt
Szabó Eszter Ágnes emlékkiállítása
Jankó Judit
Szabó Eszter Ágnes Csoda című kiállítása Szombathelyen nem emlékkiállításnak készült, de mégis búcsú lett belőle, noha a tárlat koncepcióját még maga a művész állította össze, sőt a címadás is hozzá köthető. Diákjai és kortársai fontosnak tartották, hogy ez az utolsó projekt megvalósuljon.
Firkák, tetkók, kollabok
Interjú Horváth Zsófival, Prok Verával és Imreh Sándorral
Tayler Patrick Nicholas
A kótyagosságindukáló képzőművészeti programdömping közepette nem mindig könnyű észrevenni az igazán jó cuccokat. Egy képzőművészeti folyóiratnak az aktualitáson túl az is egy ambíciója lehet, hogy a tempót a közjónak megfelelően alakítsa. Ebben a szellemben hangolódunk rá a Pikszis sajátos hullámhosszára, melyen most az Önzine játszik. Az Off the Skin utáni második Önzine×Pikszis kollaboráció a Ha magyarázni kezdünk, határ jön hamar című kiállításkiadvány volt, mely egyrészt print formában, másrészt tárlatként regisztrálta a felek közti szikrákat. Horváth Zsófival a Pikszis Galéria vezetőjével, valamint Imreh Sándorral és Prok Verával – tehát az Önzine-nel – beszélgettem.