ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator
Feszült csend Horn Péter gyűjteménye

Feszült csend
Horn Péter gyűjteménye

Ébli Gábor
Amelyik művész mellett Horn letette a voksát, azt mélységében gyűjti. Érthető, hogy ilyen jelentős anyagi tételek esetén racionális, egymást erősítő, egy adott irányt kiaknázó döntéseket kíván hozni; a nemzetközi műtárgypiacon is folyamatosan tájékozódik például az artfacts.net weboldal követőjeként. S legalább ennyire fontos motiváció az alaposan mérlegelt, egy-egy művészt szisztematikusan a gyűjteménybe beépítő választások mögött az a szándék, hogy a kollekció a kiemelt alkotókat teljességre törekvően, nemzetközi léptékben is relevánsan tudja bemutatni, ezzel alakítva a művészeti kánont.

Művészi nyelvészkedés A Rétegződés című csoportos kiállítás elé

Művészi nyelvészkedés
A Rétegződés című csoportos kiállítás elé

Martos Gábor
Egy kérdéssel kezdem: hogyan hívunk valakit, akit kromoszómái alapján a női nembe tartozónak tudunk, és festészettel foglalkozik? A válasz könnyű: nyilván „festőnő”. És hogyan hívunk egy ugyanilyen foglalkozást űzőt, akit kromoszómái alapján a másik nembe, vagyis a férfiak közé sorolunk? „Festőférfi”? Nem, egyszerűen csak „festő”.

Nyerni tudni kell Interjú a Díjspirál szervezőivel

Nyerni tudni kell
Interjú a Díjspirál szervezőivel

Tillmann Ármin
A Díjspirál a „díjazottak díjazása” által kívánja felhívni a figyelmet a margóra szorultság mikéntjére, a díjazásokkal létrejövő művészeti közeg polarizáltságára, illetve az alapértelmezetten „objektívnek” tekintett egyéni érdekekre, amelyek az informalitásokat helyezik előtérbe a szakmai teljesítmény és művészi minőség kárára.

Taktikák a tájban Csapó Júlia és Németh Domonkos Tamás kiállítása

Taktikák a tájban
Csapó Júlia és Németh Domonkos Tamás kiállítása

Cserhalmi Luca
Vannak az egyes avatott emberek, akik számára engedélyezett a tájban való beavatkozás, mások számára ez tiltott, akárcsak egy művész és a kiállítótér falai között sétáló látogató számára. A kiállításlátogató, az erdőjáróhoz hasonlóan, egy előre felajánlott, optimális útvonalat kap gyakran egy narratíva mentén felépítve, de van, hogy több bejárási stratégia mellett is dönthet, bolyonghat térkép segítségével, hogy be tudja azonosítani a „látványosságokat”.

Alámerülés Project833: Fokrendszerek, Petrichor, Eternit, Rianás 2021–2024 – Interjú az alkotókkal

Alámerülés
Project833: Fokrendszerek, Petrichor, Eternit, Rianás 2021–2024 – Interjú az alkotókkal

Tillmann Ármin
A címben felsorolt események a vízzel, annak időbeliségével és az emberhez köthető viszonyával foglalkoztak. Tették ezt misztikus irányból épp úgy, mint a lokalitásban fellelt valós történetek alapján. Négy év alatt négy helyszínen és négy tematikával jött létre a sorozat (Csongrád, Palotai-sziget, Nevesincs-tó, Boszorkánysziget). Az egyestés, sötétedés után, némán vezetett túrák során bejárható tárlatokat a napfordulókra és nap-éj egyenlőségekre időzítették. Az alkotások idomultak az adott esemény tematikájához, a választott helyszínhez, reflektáltak annak hibrid, kulturális, természeti vagy épp mágikus jellegére, és a közeget óvva jött létre a csendes alámerülés.

Otthoni képek Széchy Beáta kiállítása

Otthoni képek
Széchy Beáta kiállítása

Gellér Katalin
A horror vacui, a félelem az űrtől távoli leszármazottjainak mondanám torontáli szőnyeget idéző munkáját, keretmotívumaival, hurkokra emlékeztető színsíkjával szőnyeget idéző alkotását, mely elgondolkoztat a valóságosnak tűnő, realista módon megalkotott szőnyeg és a fantáziamotívumokkal létrehozott szőnyegkép kapcsolódási pontjairól, a régi szőnyegminták elfeledett szimbolikájának és az absztrakt formáknak a találkozásáról.

Minden kattogó tudás, s minden erő magától működik… Képgyakorlatok. Kortárs művészet a Magyar Nemzeti Bank gyűjteményéből

Minden kattogó tudás, s minden erő magától működik…
Képgyakorlatok. Kortárs művészet a Magyar Nemzeti Bank gyűjteményéből

Muladi Brigitta
A Képgyakorlatok című kiállítás az MNB Arts and Culture szervezésében a Q Contemporary Andrássy úti épületében pop-up bemutatkozásként kapott helyet. A kortárs kollekció a magyar kortárs művészet egyik erőteljes vonulatát, az Y generáció kép- és tárgyalkotási felvetéseit mutatja be, amely egészének mintegy programadójaként a kiállítás nyitó fejezete Huxley disztópiája után a Szép új világ címet kapta.

Erdélyi kék Sipos Sándor kiállítása az E-Galériában

Erdélyi kék
Sipos Sándor kiállítása az E-Galériában

Hudra Klára
A mostani kiállításán válogatást láthatunk a kolozsvári stúdiumokat követő, korai grafikáktól kezdve a legutóbbi években vegyes technikával készült festményekig. A meglepő, az ellentmondásokból építkező feszültség nemcsak az összkép, ám az egyes művek sajátja is. Jellemzően ezt erősíti, hogy Sipos nagylélegzetű gondolatokat, problémákat rendel műveihez, ilyen az antropocén kor, az akkulturáció-inkulturáció, a native-kisebbségi lét, a mitologikus versus hierarchikus világkép.

Kilépni a keretek közül Interjú Lonovics Zoltánnal

Kilépni a keretek közül
Interjú Lonovics Zoltánnal

Sirbik Attila
Lonovics Zoltán művészeti alkotásai, amiből egy pop-up kiállításon szeptember 10-től a Szerkesztőségben is ízelítőt kaphatunk, olyan újszerű világokba vezetnek, amelyek nem csupán a képzőművészet és a tervezőgrafika határterületén mozognak, hanem a látványos alternatív, sőt az underground világhoz is kapcsolódnak. Az itthon még felfedezetlen kultúrák közvetítése olyan újdonságokat és felismeréseket hozhat a hazai képzőművészetben, melyekre nemcsak befogadóként és szakmai hozzáértőként van feltétlenül szükségünk.

Elérni a másik partot? Együttműködésen alapuló művészeti gyakorlatok a Hopp Múzeumban

Elérni a másik partot?
Együttműködésen alapuló művészeti gyakorlatok a Hopp Múzeumban

Martincsák Kata
Az épület csendje és a múzeum megszokott nyugalma helyett ezúttal performatív aktusokkal találkozhattak a résztvevők. A befogadó egy távoli kultúra kultusztárgyait szemlélhette, miközben nem is érezhette volna magát távolabb Budapesttől.

Észlelőkert Vigh Violetta kiállítása

Észlelőkert
Vigh Violetta kiállítása

Tayler Patrick
A jelenlegi projekt kiindulópontjaként szolgál az egykori Petrezselyem utcai megfigyelőállomás, melynek utópisztikus falansztertartozékként is parádés kültéri egységei egy időfolyamból kiszakított tudományos paradigmára mutatnak vissza. A Rézmál-dűlő az Országút és a faraktárok közé ékelt telken mintha már a múlt században is valamiféle titkos tudás multitemporális ambróziáját gyűjtögették volna ezekről a futurisztikus felhőkaptárakról.