ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator

2024. április 4. | Kiállítás

A háború színháza
Emeric Lhuisset első egyéni kiállítása

TOBE Gallery
2024. 05. 08. – 06. 22.

Hogyan gondolkodhatunk a háborúról és annak ábrázolásáról? Emeric Lhuisset több mint 20 éve foglalkozik ezekkel a kérdésekkel; Théâtre de guerre (A háború színháza) című sorozatában 2010 és 2012 között egy kurd gerillacsoport mellett vizsgálta a konfliktus színpadra állítását és dramaturgiáját, míg a Last Water War című projektje 2016-ban Dél-Irakban egy eljövendő háborút kísérelt meg bemutatni.

Emeric Lhuisset: Theater of War I., photographs with a group of Kurdish guerrilla ╱ Irak, 2011-2012 ╱ a TOBE Gallery jóvoltából

Emeric Lhuisset: Last Water War II., series of photographs of the archeological site of Girsu (Telloh) ╱ Irak, 2016 ╱ a TOBE Gallery jóvoltából

Borítókép
Emeric Lhuisset: Theater of War I., photographs with a group of Kurdish guerrilla ╱ Irak, 2011-2012 ╱ a TOBE Gallery jóvoltából

2016-2017-ben szembesült azzal, hogy a számos törökországi kurd városban zajló felkelésről teljesen hiányoznak a képek, és rájött, hogy egy kép nélküli konfliktusnak a világ szemében nincs létjogosultsága. Ezért nekilátott, hogy ikonográfiával ruházza fel a konfliktust. Mindeközben megpróbálta megkerülni a török kormány cenzúrázási folyamatát, hogy a történelem újraírásáról és a kitörléséről beszéljen e terület viszonylatában. Emeric Lhuisset 2014-től több projektet valósított meg Ukrajnában. Először is oly módon bontotta le a propagandát, hogy közvetlenül a főszereplőknek adott hangot, lehetővé téve számukra, hogy visszaköveteljék saját történelmüket. Majd a közelmúltban, párhuzamot vonva a múlt és a jelen történelme között, a gyarmatosítás kérdését veti fel az ukrán helyzet kapcsán, kiemelve mind a kultúra, mind a történelmi narratíva fontosságát e konfliktusban. Hiszen ne feledjük, hogy a kultúra is fegyver a háborúk hatalmas színterén.

Emeric Lhuisset (1983) a művészeti (Ecole des Beaux-Arts de Paris) és a geopolitikai (University Panthéon-Sorbonne / Ecole NormaleSuperieure d’Ulm – Center for geostrategy) diploma megszerzése után jelenleg az Institut ACTE of Panthéon-Sorbonne University kutatója. Műveit számos kiállításon mutatták már be: Tate Modern (UK), Museum Folkwang (DE), Institut du Monde Arabe (FR), Stedelijk Museum (NL), Rerncontrres d’Arles (FR), Sursock Museum (LB), Times Museum (CN), Centrre Poompidoou (FR)
Díjai: British Journal of Photography International Photography Award 2020, BMW Residency for photography 2018, Grand Prix Images Vevey – Leica Prize 2017. Jelölései: Prix Pictet 2018, PH Museum Grant 2018 (Honorable mention), Coal award 2016, Magnum Foundation Emergency Fund Awarrd 2015, Niépce Award 2015, Leica Oskar Barnack Award 2014, HSBC Award for Photography 2014.
Eddig megjelent könyvei: Maydan – Hundred portraits (2014), Last water war (2016), Ukraine – Hundred hidden faces (2022), L’autre rive (2017), Quand les nuages parleront (2019), Le bruit du silence (2020) és Percevoir – Emeric Lhuisset (2023).
Művei számos magángyűjteményben, valamint a Stedelijk Museum, a Musée Nicéphore Niepce, a Musée de l’Armée – Invalides és a Centre National des Arrts Plastiques gyűjteményében is megtalálhatóak. Művészeti gyakorlata mellett a Sciences Po-n kortárs művészetet és geopolitikát tanít.