Bukta Imre a közép generáció egyik legjelentősebb képzőművésze, aki mind a hagyományos képi ábrázolás, mind a szobrászat területén egyedülálló formarendszert alakított ki, elsősorban a természetben, a mezőgazdaságban előforduló anyagokból. Performansz alkotó, munkássága elismeréseként részt vesz a most zajló velencei biennálén. Sokoldalú munkásságát elemzi a monográfia.
Egyszerre szabályos és szokatlan monográfia a Szabics Ágnes munkásságát feldolgozó könyv. Szabályos, mert Tatai Erzsébet, aki már több évtizede követi nyomon a művész tevékenységét, időrendben haladva, érzékeny és pontos elemzések révén járja körül az alkotásokat és eleveníti fel a pálya állomásait. S szokatlan, mert Szabics Ágnes műveinek zöme – installációk, közterekre, épületek falaira, utcabútorokra alkalmilag […]
Van valami biztató igazság abban az Ottlik Géza által tapasztalt jelenségben, hogy a jó könyv “végül mindig elolvastatja magát”. Ilyenkor a “körülmények” mellékesnek bizonyulnak; a mű visszavonhatatlan szellemi létezése sorszerűen érvényre jut. Az idő itt nem sokat számít – a “hamar” és a “későn” viszonylagossága saját szűkös dimenziónk türelmetlenségére vet fényt – az egymást követő […]
Alkotó nők • Válogatott esszék, tanulmányok a kortárs magyar művészetről A cím nincs igazán ellentmondásban a kötet tartalmával: az MTA BTK Művészettörténeti Intézet főmunkatársa arra a valóban nehéz feladatra vállalkozott, hogy áttekintse és értékelje a kortárs magyar művészet egyik megkerülhetetlen vonulatát, az utóbbi évtizedekben pályára lépett nőművészek tevékenységét. Tatai Erzsébet, a határozott ítéleteivel, empatikus hajlamaival […]