ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator

2015. november 12. | Szélesvászon

Műtárgy- kereskedelem: a legnagyobbak hogy csinálják? Interneten, vagy papíron?

Ámbár a legtöbb eladás a klasszikus, kézből-kézbe módon történt, az elmúlt években megsokszorozódott az interneten vásárolt műtárgyak száma. Igaz, a Christie’s nagy online aukciói dobták meg inkább a fprgalmat, annak ellenére, hogy a „luxus kereskedelem”, vagyis az extrém magas értékű műtárgyak vásárlása, ami folyamatosan emelkedőben van jelenleg is, inkább a hagyományos módon valósul meg.

 

unnamed

 

A New York Times az elmúlt hónapokban több cikket (Vindu Goel és Scott Reyburn tollából) is megjelentetett, amelyek részletesen tárgyalják a műtárgyeladások mai folyamatait. Annak ellenére, hogy a művészet története a közönség és a legtöbb gyűjtő számára a hatvanas-hetvenes-nyolcvanas években lezárult, és a popularitásból kimarad a mai kortárs művészet,  többek között azt állapították meg, hogy adataik szerint az összes vásárlás 2.4 %-a történik interneten keresztül, méghozzá leggyakrabban párszáz dolláros tételekkel. A Chriestie’s egy évvel korábbi mérlege összesen 4,5 billió dollár forgalom, amiből csak 14,4 dollár millió volt az internetes tranzakció. Az itthoni gyér műtárgy-kereskedelmi tapasztalatok tükrében ezek döbbenetes számok! Ezzel a „szerény” számmal itthon valószínűleg teljes forgalomként is elégedettek lennénk.