Műtárgy- kereskedelem: a legnagyobbak hogy csinálják? Interneten, vagy papíron?
A New York Times az elmúlt hónapokban több cikket (Vindu Goel és Scott Reyburn tollából) is megjelentetett, amelyek részletesen tárgyalják a műtárgyeladások mai folyamatait. Annak ellenére, hogy a művészet története a közönség és a legtöbb gyűjtő számára a hatvanas-hetvenes-nyolcvanas években lezárult, és a popularitásból kimarad a mai kortárs művészet, többek között azt állapították meg, hogy adataik szerint az összes vásárlás 2.4 %-a történik interneten keresztül, méghozzá leggyakrabban párszáz dolláros tételekkel. A Chriestie’s egy évvel korábbi mérlege összesen 4,5 billió dollár forgalom, amiből csak 14,4 dollár millió volt az internetes tranzakció. Az itthoni gyér műtárgy-kereskedelmi tapasztalatok tükrében ezek döbbenetes számok! Ezzel a „szerény” számmal itthon valószínűleg teljes forgalomként is elégedettek lennénk.