Kirakati ló
PUCCS Contemporary Art
A fotografikus installáció a budapesti cigányság aktuális helyzetére és a társadalmi kirekesztettség problémáira mutat rá. A szocializmusban a cigányság munkaerőpiaci integrációja és városokba költöztetése életmódbeli és kulturális alkalmazkodást igényelt, amit az oktatás és szakképzés hiánya nehezített, tovább fokozva kirekesztettségüket. A vidéki életből magukkal hozott szokások (így a háziállatok is) abszurd helyzeteket szültek. A Puccs rácsai mögött álló Muybridge-ló ezen etnikai csoport hagyományos foglalkozásait és a galéria klasszikus funkciójának elvesztését szimbolizálja: a mozgás jelképe most mozdulatlan, bezártan áll, lovasa nélkül, rámutatva egy univerzális történetre, ahol a múlt értékei a modernitás börtönévé válhatnak. A mű aktív nézői megközelítést igényel, centrális perspektívából szemlélve a rács vetülete eltűnik, megoldáskeresésre invitálva a látogatót.

Szövérffi Adrienn munkássága a személyes identitás természetét és kurrens társadalmi problémákat vizsgál. Olyan fotográfiai eszköztárból merít, amely mind tartalmilag, mind formailag megtámasztja a választott témát. Installációin keresztül további értelmezéseket kínál az általa feldolgozott kérdéskörökhöz. Tompa Lukács Sámuel a mozgókép és a fotográfia határterületein kísérletezik, melyen keresztül új nyelvi eszközöket keres egy komplexebb és kifejezőbb megfogalmazásért. Számos csoportos kiállításon mutatták be közös és egyéni munkáikat, többek között a Robert Capa Kortárs Fotográfiai Múzeumban, a Telep Galériában és az Artus Stúdióban Budapesten, a Fondation Vasarely-ben Aix-en-Provence-ban, valamint az OFF Bratislava-n Pozsonyban.
///
PUCCS Contemporary Art, 1084 Budapest, Víg u. 22.
Szervezés: Parallel Művészeti Alapítvány
Támogató: Józsefvárosi Önkormányzat
Megnyitó: 2025. március 31. 18:00